Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Parteneri asociați în cadrul proiectului:
Informații generale
Școală pentru toţi, educaţie pentru fiecare elev pentru că „educaţia este cel mai frumos dar pe care îl poate primi omul”. (PLATON)
Școala Gimnazială Cutca, com. Sânmărtin, se constituie ca o organizație modernă, care își propune dezvoltarea şi implementarea unui management educaţional de calitate atât la nivelul şcolii cât şi la nivelul ariilor curriculare , care să aibă ca finalitate un învăţământ viabil şi competitiv, astfel încât elevii şcolii să atingă performanţele cuprinse în standardele de evaluare.
În contextul priorităților prevăzute în documentele strategice europene și a realizării obiectivelor sistemului de învățământ românesc, echipa Şcolii Gimnaziale Cutca, com. Sânmărtin își propune să contribuie prin acțiunile sale la:
Şcoala Gimnazială Ploscoș este caracterizată printr-un ethos profesional bun. Trăsăturile dominante sunt cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, atașamentul față de copii, respectul pentru profesie, libertatea de exprimare.
Scopul Școlii Gimnaziale Ploscoș este ca, împreună cu comunitatea locală, să asigure elevilor condiții optime de învățare, să dezvolte competențe şi capacitate de comunicare eficientă şi să formeze atitudini necesare integrării şi adaptării la schimbări într-o societate democratică, ale căror valori sunt spiritul de echipă, de inițiative, capacitatea de asumare a răspunderii şi respectarea legilor.
Școala noastră își propune:
Școala Gimnazială Suatu are misiunea de a asigura tuturor elevilor o educație de calitate prin dezvoltarea competenței de comunicare, prin centrarea învățării pe elev, prin implicarea părinților și a reprezentanților comunității în pregătirea și evoluția în carieră a elevilor, prin valorificarea tradițiilor locale.
Scopul unității școlare constă în formarea elevilor ca viitori cetățeni, activi şi creativi, capabili să se integreze pe piața muncii şi într-o societate dinamică de tip european.
Pentru aceasta este nevoie de profesori motivați, creativi, cu experiență, care știu să deschidă acea ușă pe care elevii pot să intre singuri.
Școala Gimnazială Specială „Transilvania” este o școală cu program de recuperare pentru copiii cu deficiențe neuro-psiho-motorii severe şi asociate. Prin profilul său, școala este unică în județul Cluj şi oferă, pe lângă activitățile didactice şi terapiile de recuperare, activități extrașcolare într-o gamă bogată şi diversificată.
În acord cu obiectivele sistemului de învățământ românesc, misiunea acestei școli constă în reabilitarea şi integrarea copiilor cu nevoi speciale în comunitate. Acțiunile subordonate misiunii vizează: dezvoltarea autonomiei personale, dezvoltarea abilităților creative şi expresive ale copiilor, participarea elevilor la activități prin care să simtă apartenența la comunitate, şi implicit, sensibilizarea întregii comunități, în vederea diminuării marginalizării.
Şcoala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” Panticeu este aşezată într-o localitate rurală situată în partea de N-V a județului Cluj, spre limita cu jud. Sălaj, la 39 km de municipiul Cluj- Napoca.
Şcoala funcţionează într-un singur corp de clădire, construită în 1969, unde îşi desfăşoară activitatea clasa pregătitoare și clasele I – VIII, iar învăţământul preşcolar își desfășoară activitățile într-o clădire separată situată în apropiere de biserica din comună. Suntem o școală cu un colectiv tânăr, a cărui calitate este dorința de foarte bine, materializată printr-o muncă asiduă dăruită idealurilor de performanță; iar elevii noștri creativi știu ce vor de la viitor și se pregătesc pentru acest scop.
Pentru a vedea activitățile pe care le desfășurăm puteți să vizualizezi numeroase poze pe pagina școlii, accesând următorul link: https://www.facebook.com/%C5%9Ecoala-Gimnazial%C4%83-Panticeu-813199895468426/?fref=ts
Revista noastră reprezintă oglinda şcolii, memoria ei, este o revistă a copilăriei, prin harul cuvântului şi prin tăria gândurilor. Undeva în inima şcolii știm că revista o să reprezinte mereu o făclie nestinsă, pe care o întreţin generaţiile noi de elevi cu incandescenţa minţii, pentru a o da mai departe, pentru că ştim că a lăsa ceva în urma ta, a te risipi cu dăruire pentru ceilalţi, a încerca să te defineşti ca esenţă în faţa eternităţii înseamnă a scrie „Pasiune, Implicare, Perseverență”.
Viziune
„O ŞCOALĂ PENTRU TOȚI, O ȘCOALĂ PENTRU FIECARE!”
Misiune
Şcoala noastră deschide poarta pentru toţi. Oferim un proces de instruire şi educaţie de calitate, cu şanse egale pentru toţi elevii, care să-i formeze pentru viitoarea carieră cât şi pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii.
Ne propunem să creăm un climat stimulativ atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice, dovedind interes pentru nevoile comunităţii locale şi regionale.
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CĂLĂȚELE este o școală de țară ce se confruntă cu probleme specifice acestor școli – scăderea numărului de elevi . În urma renovărilor efectuate condițiile materiale asigurate sunt bune. Catedrele sunt încadrate cu cadre calificate de specialitate.
Copiii care învață aici provin din medii sociale diferite și sunt de etnii diferite dar sunt integrați în colectivele claselor.
În contextul priorităților prevăzute în documentele realizării obiectivelor sistemului de învățământ românesc, cadrele didactice de la ȘCOALA GIMNAZIALĂ CĂLĂȚELE își propun să contribuie prin acțiunile lor la:
Școala Gimnazială Bonțida, cu învățământ preșcolar, primar, gimnazial şi-a propus ca în următorii ani, printr-o ofertă curriculară adecvată necesităților comunității locale şi a pieței muncii să ofere tinerilor din zonă posibilitatea de a-şi realiza studiile înt-un domeniu util şi cu reale şanse de reuşită profesională;
Școala Gimnazială Cămărașu întrunește multe dintre caracteristicile specifice școlilor ardelenești, intrinsecă fiind cea referitoare la componența etnică a populației școlare care pune amprenta și pe etosul școlii.
Aici, elevii români, maghiari, rromi sunt tratați corect și egal, sunt învățați că pe lângă drepturi au și responsabilități, iar dacă întâmpină greutăți în procesul de învățare, întotdeauna vor primi sprijinul necesar pentru a performa la adevăratul potențial.
Obiectivul principal al școlii noastre constă în promovarea unui învățământ modern, bazat pe experiență și performanță, în parteneriat cu părinți, comunitate și alți factori care pot contribui la înzestrarea tinerilor cu acele cunoștințe, deprinderi și competențe care să-i ajute să se integreze într-o societate în continuă schimbare.
Colectivul de cadre didactice fiind conștient de diversitatea și eterogenitatea claselor, de numărul semnificativ al elevilor proveniți din medii familiale și sociale mai puțin favorabile învățării, promovează un proces de predare-învățare-evaluare în concordanță cu potențialul cognitiv, volitiv, motivațional și emoțional propriu fiecărui elev în vederea asigurării egalității de șanse și a prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii de către unii dintre aceștia.
Membrii organizației sunt deschiși să participe la proiecte colaborative, fiind considerate oportunități de a deveni mai competenți prin dezvoltare intelectuală permanentă, prin cultivarea talentelor personale, a creativității, de a îmbogăți paleta exemplelor de bună practică în folosul elevilor, ca progresul generat în prezent să contribuie la conturarea viitorului școlii.
Şcoala Gimnazială Specială – Centru de Resurse privind Educaţia Incluzivă/Integrată Cluj-Napoca își propune crearea unei culturi, a unor politici incluzive și desfășurarea unor practici incluzive pentru a oferi tuturor copiilor accesul la educație, valorizând diversitatea şi acordând importanţă fiecărui copil în parte.
În acest context ne propunem:
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/Integrată Cluj-Napoca oferă următoarele servicii:
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă, instituție de învățământ special înființată în 1929, și-a asumat ca misiune:
Dintre serviciile specializate oferite de instituție amintim:
C.P.C. Simeria este o unitate de învățământ alternativ în cadrul învățământului special, având ca scop recuperarea, compensarea, reabilitarea și integrarea școlară și socială a copiilor cu deficienţe mintale severe, profunde şi/sau asociate, care funcționează în baza unui parteneriat public-privat cu Asociația Hans Spalinger Simeria.
Viziunea şcolii: ,,Centrul de Pedagogie Curativă Simeria – o comunitate deschisă către înţelegerea fiinţei umane; o şansă de integrare şcolară şi socio-profesională”
Misiunea C.P.C. Simeria constă în a oferi servicii adecvate copiilor cu cerinţe educative speciale, respectându-le demnitatea umană, a oferi copiilor cu dezabilităţi posibilitatea de a-şi dezvolta propriul potenţial, în vederea integrării acestora din punct de vedere educaţional, socio-cultural şi economic, de a-i ajuta să trăiască cu demnitate ca cetăţeni cu drepturi depline.
Contribuții ale C.P.C. Simeria la creșterea calității si relevanței actului educațional:
Liceul nostru – aplicând tehnici moderne de muncă intelectuală – oferă:
Ne propunem ca întregul proces instructiv-educativ să se orienteze către formarea unui absolvent cu solide competențe transferabile, de către un personal empatic, deschis la schimbare și competitiv.
Ne dorim: Responsabilitate, Performanță, Atitudine, Curaj, Egalitate de șanse